Wednesday 2 October 2013

out from closet

semasa kursus Intensif Jutawan Industri hati aku teruja dengan kata-kata regional CEO yang bernama Jerry.  keberanian dia mengakui dihadapan 5000 peserta yang dia dahulu seorang pondan dan skg telah melalui zaman transformasi amat mengkagumkan.  bagi aku.. bila mendengar kata-kata dia membuat aku terfikir.. tak salah kalau aku berani keluar dari kepongpong aku untuk mengakui kekhilafan lalu bagi pengajaran untuk generasi akan datang.

Dia mengakui ketika dia mula mengenali Dr Azizan dia hadir dalam keadaan berupa wanita yang gojes amat  tapi dengan menghadiri kursus IMKK dia telah berubah sepenuhnya dengan mengenali Allah.  aku tersentap bila dia berkata .. "skg saya tengah buat revision untuk question and answers di akhirat nanti".  aku hanya melihat kedalam diri aku.  kesian org tua aku yang membesarkan aku kalau dia tahu yang anak perempuannya yang seorang ini juga tidak sempurna.  

aku teringin menjadi seperti dia.  aku kagum dengan keberanian dia mengakui segala nya.  aku kagum melihat dia berdiri dengan suara dan gesture yang masih lagi ala-ala tu.  tak salah mengaku kekhilafan kita. aku harap satu hari nanti aku mampu jadi seperti nya.  dan .. rasanya aku berani untuk tampil mengakui siapa aku.  kalau cara ini dapat membantu golongan seperti kami.. tak salah rasanya.  

No comments: