Thursday 3 October 2013

bila mama tak ada

apa angin melanda perut dan otak aku lately.  tiba-tiba tekak aku rasa macam nak makan macam-macam.  kalah pompuan ngandung kot. uhuhuhu pompuan ngandong rasa cenggini ke? sesedap rasa jer cakap.. tak pasal kena tembak nanti! ngandung la sangat kan...

entah kenapa tetiba rasa cam nak makan cucur tepung ala-ala si echah buat.  err.. soft cucur dia dan sedap of course.  so.. dengan resepi yang diberi echah aku pun buat lah cucur tepung gebu tu. cicah dengan sambal telo half cook and telor pecah .. *of course yang half cook tu aku punya.. ehehehe*.. pastu tengok kat dapo ada pulak mihun hasil peninggalan mama sebelum gi haji tu.  apa lagi.. uhuhu memandangkan rasa tak puas hati melampau makan mihun goreng si nunu tiga suku yang ngaku mihun goreng akak dia sedap.. maka aku pun buat la mihun goreng resepi aku. peduli apa orang nak cakap la kan.. janji tekak aku kata sedap. ahah sedap ke sayang?  *sedaaap .. cik senah.. ai tak tipu!!* pastukan.. tetiba masa tengah masak tringat mama .. ahaha apa lagi .. masak nasi pastu goreng ayam ala-ala resepi aku sendiri la. nama ayam tu .. ayam goreng ikut suka hati aku.. ahahah.. err.. aku rasa sedap je kot.*kata aku memuji diri sendiri** 

ahah.. pastu dengan penuh ketidak puasan hatinya aku telah memaksa adik aku dan laki dia termasuk Mohd Ali Haidar untuk balik dinner ngan aku.  semata-mata nak puaskan nafsu makan aku. ekekek.. well.. as always.. *sedap akak masak - pujian dari razak adik ipar aku*  

and .. hari ni.. bilis garing ngan potato masak sambal dan ikan kari.  err.. rendang daging juga.  ehh.. ini lah akibatnya masa mama ada malas masak tetiba bila mama tak ada rajin masak.  motif? rindukan mama dan abah yang selalu jadi juri masakan aku.  abah kata.. *abah kata bukan aku kata* aku da pandai masak!! ekekeke *pengsaaaaannnnn**  err.. abah.. anak mu skg da blajar ilmu campak mencampak yer.. harap maklum.

anyway.. i miss my mom dearly.  baru hari ni terasa.. sepinya hidup tanpa bebelan mama.  rindu nya ngan orang yang selalu kol kul 11 malam tanya aku kat mana.  

mama.. abah.. bila nak balik? rindu dah nieh.. but.. enjoy yourself masa kat mekah tu.  buat ibadat betul2.  jangan leka shoping pulak.. err nak jubah kaler pink..!

No comments: