Wednesday 23 October 2013

this is the day

so.. hari ni tiba masanya yang menentukan nasib aku.  hari ni peperiksaan PCE dan CEILI untuk mengesahkan aku sebagai ajen tapi.. aku kesal sebab ia berlangsung tidak seperti aku minta.  aku telah minta supaya peperiksaan di postpone ke tarikh 11/11/2013 sebab aku tak bersedia untuk periksa.  setelah sign segala dokumen mereka kata ok.  tiba-tiba tengahari tadi manager aku cakap aku kena menduduki peperiksaan itu hari ini juga sebab undang-undang baru mengatakan aku tak boleh postpone.  

aku tergamam.  aku memang tak habis baca lagi.  orang lain mungkin boleh baca satu hari dengan laju tapi aku tak boleh.  aku slow.  aku have to study all nite long.  dengan penyakit yang ada ni aku tak pasti.  tambahan aku tak ada CD player.  aku terpaksa pergi rumah abang aku ambil lappy lama aku.  hmm besar gila bila bukak laptop tu.  maklumlah skg dah terbiasa hidup dengan notebook yang comel.  sekali kena pakai laptop lama. humaaaakkk aii bosa yo.  err.. anyhow..  entahlah.. aku just wonder.. kalau orang lain boleh buat kenapa aku tak boleh buat? lembap tu just alasan atau memang aku ni memang slow?  or aku just beralasan? or aku just pemalas dan tak fokus?  kalau orang lain boleh kenapa aku tak? semua kata aku ada masa lagi.. semua kata aku boleh buat..tapi.. entah lah... just... wish me luck.  hmmm...