Monday 7 October 2013

cantik..

setiap malam bila keluar menemui orang itu .. orang ini .. aku suka memerhatikan perangai-perangai lelaki yang aku temui.  semuanya sama.  bagi aku.. bila melihat mereka tidak ada satu pun perkara yang boleh membuat aku teruja.  tidak ada satu pun yang boleh membuatkan aku merasakan bukan semua lelaki itu jahat atau bla.. bla.. bla..

hmm.. setiap malam aku akan bergerak bersama Nana.  dan kadang-kadang bila kami bergerak dalam satu kumpulan akan ada perempuan yang bernama wati bersama kami.  hmmm.. apa yang aku lihat.. hanya yang cantik ini akan mendapat perhatian.  Nana dan Wati amat mudah diingati.  Wati walaupun budak baru dalam kumpulan kami tapi mudah-mudah saja Dato'-dato' ni berikan job atau apa saja.. rasa macam bangsat pun ada kadang-kadang bila melihatnya.

kadang-kadang aku terfikir.. dalam dunia yang penuh dengan lelaki yang berkuasa ni.. adakah kecantikan itu amat diperlukan?  harus seksi? harus apa? memang lumrah lelaki .. *bukan lelaki jer.. mana-mana kaum pun* memang sukakan yang cantik.  biar lah otak macam keldai sekali pun tapi asalkan cantik dan boleh mengangkang maka orang itu akan diberikan kelebihan. well.. mind my language. aku memang kasar.  hmm mungkin sebab tu kot.  kadang-kadang aku rasa serba salah dengan lelaki-lelaki yang aku temui.  bagaimana kita nak berdepan dengan mereka? haruskan kena gedik? atau bila kita bersifat tegas kang kena pangkah terus.  lagi-lagi kalu kena muka cam aku yang tak lawa nie.  dah la tak lawa.. gemuk lak tu. kulit tak cantik.. hmmm

entahlah.. kadang-kadang pikir.. kena kuruskan badan ea baru ada prospek? baru ley nak deal business? kena buat facial hari-hari kasik kulit gebu melampau baru senang nak dapat job? kalau ikut jalan federal mmg susah nak dapat la? huh! sialan tuh nama dia...  kira orang yang cam aku ni stakat ley amik serpihan jer? memang dasar jantan agaknya.. hanya melihat yang cantik jer. 

huh.. aku jeles ke? tak lah.. tak jeles pun bila tengok jantan-jantan tu sema senyum dan melirik pada nana dan wati.. ahaha.. rasa nak hampok jer.. to be positive.. mungkin ada area lain yang masih belum aku baiki.  hmm.. ye la.. maybe cara aku bcakap agak kasar.  aku belum pandai sangat nak berbaik ngan orang nieh. kan? kan? ha.. baik gi kelas grooming kalu gini gayanya kan? 

ahahahahhaha... *ketuk kepala ngan senduk**


No comments: