Sunday 13 October 2013

Karma

semalam 12/10/2013 adalah hari penentuan bagi usaha aku selama beberapa minggu.  hasil yang menentukan maruah aku di mana sebagai seorang strategist.  result..? kalah. ehehehe.. well.. expected.  maklumlah anak didik aku lawan dengan giant kot. tok guru lawan juga tok guru aku.  hmm.. melihat keadaan hari tu.. aku dah boleh agak keputusan.  kenapa?

pertama nya.. aku dah suruh datang awal si Ju dan askar dia datang lambat.  aku dah cakap.. kena datang awal sebab nak counter balik mangkuk-mangkuk ayun hari tu.  so.. bila lambat advantage akan diambil oleh pihak lawan.  so.. true enuf sebab apa yang aku lihat pihak lawan sempat mempengaruhi undi.

kedua .. bila aku suruh buat list perwakilan.. dia tak buat.  so.. kelam kabut yang amat sampai pihak lawan boleh kacau meeting.  aku suruh bantah dia boleh lak dok diam.  bagero tul. uhuhu..  orang lain yang bertanding aku lak yang sakit perut.  tapi seronok tengok kawan-kawan pemimpin haluan kiri semua datang untuk memberi kata semangat pada ju.

punya lah lama tunggu keputusan,.  pukul 11 malam baru dapat keputusan.  yeap.. memang benar telahan aku yang Ju kalah.  dan.. paling best.. achik yang bertanding naib pun kalah tipis 9 undi.  aku hanya tersenyum mendengar berita itu.  well achik.. wen u called me looser i told myself i'll show u the way out.. now the table turned to you.  marah jugak si achik nieh.  siap dia tuduh lawan dia pakai bomoh.  hmmm.. bab tu aku tak masuk campur.  tapi aku seronok bila tau achik kalah.  hakikatnya.. aku tak tau nak express perasaan. 

tapi.. aku tak nak gak lawan dia menang sebab mangkuk tu hanya akan bawa kepada kemusnahan manusia sejagat.  jadi nak tak nak aku terpaksa menyokong achik sebab aku tak mahu lawan menang.  tapi .. macam aku cakap.. senjata makan tuan.  dia sendiri kempen memburukkan ju. jadi.. bila dia kalah dengan 9 mata dan .. 9 mata tu dari kawan-kawan kecintaan dia.  

ahaha..aku hanya mampu memulangkan paku buah keras aku.  kau selama ni panggil aku looser now siapa yang looser kan? ko buat komplot jahat last-last.. kau kalah sebab mulot kau je cik senah weh..   kalau dia dengar cakap aku.. aku nak nasihatkan dia.. "dik, kau paham tak.. dalam politik tak de kawan tak de lawan.. sema sama jer.  yang ada adalah diri sendiri.  kalau kau tolong si A pun.. kau hengat dia tak tolong si B? mesti dia akan tolong sebab si B sparring dia.  tapi kau.. dok sokong si A tapi mengutuk si Jue."  sekarang.. amacam? besh tak?  hidup la korang ngan si khinzir tuh.  ahahahaha.. opppssss kasar bahasa aku nieh.  jangan marah ye kesayangan.. saya amat teruja.

so dik.. len kali orang tua cakap ko kena dengar.  jangan suka-suka nak menikam.  salah tikam ko gak yang tertikam diri sendiri.  ni yang orang kata karma.  best tak dik?  len kali buat jahat lagi yea.. lalalalalalal..

No comments: