Sunday 27 October 2013

demam


lama dah hidup tak kena demam teruk.  masuk hari ni dah 4 hari kena demam.  malam tadi temperature  agak tinggi. menggigil dalam comforter. semuanya serba tak kena.  dengan batuknya.. dengan bersin nya.. segalanya menyakitkan.  dan.. yang menyakitkan apabila terpaksa melalui segalanya sendirian.  selalunya aku ada mama dan abah yang sabar layan kerenah aku bila demam tapi sekarang mereka di Mekah.  uhuhu.. balik ni haji rasidi dan hajah mariah la mama aku ek.. !!  camana agaknya mama.. entah2 kurus sangat sebab mama tengah demam teruk sekarang kat sana.  mesti mama ngan abah terkejut tengok aku makin besar.. uhuhuhu...

hmm.. entah apa yang merasuk tekak aku nieh nak ais lemonade dengan bubur nasi papa rich.  macam nak menangis sebab tak boleh bangun.  cari panadol tak jumpa.  entah mana mama letak semuanya.  aku gagahkan diri bangun.. cuba buat bubur nasi lain pulak yang jadi.  jadi nasi!!! uhuhuhu aku silap bubuh beras.  patut letak segenggam ni aku letak satu pot.  memang tak jadi la kan.  lambat nak jadi nya.  last-last aku just makan sayur.  sup sayur yang ada dalam peti ais. uhuhu... jadi lah kot dari tak de langsung.  

hmm.. aku tahu bukan aku sorang yang mengalami keadaan begini.  ada ramai lagi yang menghadapi masa sakit bersendirian dan keseorangan.  cuma.. kesakitan ini mengajar aku untuk memahami perasaan sahabat-sahabat aku yang yatim piatu.  hmm.. sedih.  bila mama dan abah tak ada.. semuanya berbeza.  segalanya kena hadapi sendiri.  adik beradik pun dah lain.  semuanya berbeza.  cuma.. rindukan ali terubat sebab abe panggil adik beradik berkumpul.  dapat la merasa nasik goreng.. ehehe.. hari sabtu .. yea.. hari sabtu abe panggil semua adik beradik berkumpul.  ada ke patut dia soh aku yang tak larat ni masak!  abe mmg suka mengarut.  aku rasa hepi sebab.. abe aku menjalankan tanggungjawab dia.  untuk pertama kalinya. *aku dah penat menjadi anak sulung*.  cuma.. sekarang ni aku dah tau apa yang aku akan hadapi kalau benar abah dan mama meninggal.  hmm.. 

balik pada cerita demam.  aku rasa .. aku tahu kenapa aku demam.  selain dari perubahan cuaca, stress buat aku kena gastrik dan demam.  cuma malam tadi aku agak over la.. entah apa kenanya malam tadi aku meroyan kejap.  entah kenapa aku rasa.. aku mahukan lengan besar untuk bersama dengan aku.  aku hanya mahukan seseorang berada di sisi aku.  berbual dan ketawa.  aku hanya ingin seseorang untuk tidur bersama dan membelai dan memeluk aku sehingga aku tertidur.  mungkin aku amat rindukan kesayangan aku.. entah lah.. aku rindukan dia sampai aku boleh menangis malam tadi!! menangis beria .. sampai terlelap.. hmm..   sakitnya tulang temulang nieh.. tapi .. hari ni aku nak tidur. aku rasa cam tak mau bangun sampai esok.  aku nak bangun selepas esok.  uhuhuhu.. kalau boleh aku nak skip esok.  kalau boleh aku tak nak esok ada dalam kalendar aku. boleh ke? 

p/s  :  awak bz kan? saya amat memahami tau... nanti dah tak bz awak hello saya tau.. saya tunggu tau.. 

9 comments:

suez said...

aiyoo...lame dh tue demamnye cik mawar...sile lahh mkn ubat2 yg sepatutnye ye...semoge kamu cepat sembuh k...t.c...

Unknown said...

dah hampir sihat dah.. tinggal batuk ngan flame sket jer... meh sini meh.. tolong urut kaki.. ahaha

suez said...

Alhamdulillah...bagus lahh kalu dh semakin sehat...emm...batuk mmg lmbt sket kadang nk baek trus...tolong urut kaki??bole...bole...marilahh ke mari...hehehe...

Unknown said...

ahahaha.. macam menyelerakan jer offer tu.. nak pegi mana tuh? ce citer..

suez said...

hehehe...nmpk sedap kan offer nye cik mawar...emm...tp kne pegi jauh sket kot...di selatan semenanjung lokasi nye... ;)

Unknown said...

ahakksss.... meeemmmaaaaaaannnngggggg best! nanti bila i dapat prospek kat sana saya jumpa awak. tolong urut kaki saya yea..

suez said...

ewahh...bukan main panjang lg memang die kan...hikhikhik...wokey bole sajek...dipersilakan cik mawar berduri...ehh...hehehe....

Unknown said...

ahahahahaha.. biasalah.. memuji diri sendiri... ekeke.. selatan tu belah mana cik sue oii

suez said...

sempat ku memuji dalam hatiku..huuuhuuu...ehh...ternyanyi plakk...hehehe...selatan itu adelah di jay bee saje cik mawar... ;)