kengkawan haku

Thursday, 19 September 2013

takes things for granted

hari ni tiba-tiba my so called bff.. aka best fren forever msg aku ngan nada sayu.  kata nya aku tak sudi lagi bertemu dengan dia dan nenek kawasan.  katanya aku dah mengabaikan mereka.  aku rasa  nak tergolek baca statement tu

sahabat.. kamu dan kakak berdiam diri dari aku amat lama.  dari kes kantin kamu meminggirkan diri dari aku padahal aku tak pernah berkata apa2  dan dari itu kamu berdua tak pernah mendekati aku.  kamu sahabat.. ketara kamu membenci aku.  tapi kenapa tiba2 hari ni kamu berasa hati dengan aku?  sahabat.. kamu lihat handphone kamu... pukul berapa undangan kamu? kamu nyatakan esok iaitu jumaat 20/9 dan bila aku lihatkan bukti aku pada kamu.. tidak sekali pun perkataan maaf itu keluar dari mulut kamu.  kamu hanya pelawa aku untuk bertemu bila-bila masa... 

dan kakak.. saya tahu tentang majlis kakak dari orang lain.  kalau benar saya ni sahabat kakak... kenapa saya tidak tahu dari awal?  malu saya dengan sahabat-sahabat lain dan mereka menempelak saya kerana kakak itu kakak saya!  dan tiba-tiba hari ini kakak terasa dengan ketidakhadiran saya.  adil untuk saya kah kakak? you guys have been taking me for granted all this while.  you tot i always there by yourside as im your good buddy.  tapi lupa.. yang saya juga punya perasaan!!  saya juga tahu kecewa  bila tidak lagi dipedulikan.  jgn mengadu pada aku yang kamu selama ini bergerak bersendirian dgn perjuangan kamu tanpa sokongan aku kerana kamu tidak pernah sekali mencari aku!!  

terus terang.. aku mula curiga dan ragu tentang kamu dan kakak.  sungguh.. ! 

sahabat.. kalau kamu yakin.. aku tidak pernah sekali berpaling dengan janji aku.  jangan risau tentang aku tapi.. belajar lah hargai aku.  

No comments: