Sunday 29 September 2013

bila orang tua tiada

assalamualaikum.. 

setiap kali aku melangkah masuk rumah yang besar godang ni aku akan merasa lega sangat sebab ... "home sweet home". last three days ago aku agak sibuk menghadiri kursus Intensif Jutawan Industri.  sebab? sebab nak berguru dengan cara sebenar bagaimana mahu berniaga dan menjadi jutawan!

jutawan? uhuhu.. yeap! itu cita-cita aku sekarang.  im giving myself .. 3 years to achieve the target.  err.. im not talking about that for now.  kemudian.  im having osem moment throughout the course.  

apa yang aku rasa lately.. everytime sampai rumah.. its empty.  adik aku dah mula tak balik rumah.  
kalau dulu dia setiap hari akan balik jenguk rumah ni.  now dah tak ada.  how do i know? sebab tak ada bau Ali dalam rumah ni.  it makes me think...  sekarang ni mama ngan abah pergi haji selama 45 hari je tapi.. adik beradik aku dah mula buat hal masing-masing.  cuma ada juga adik lelaki aku cuba nak datang tapi aku yang sibuk.  adik perempuan aku? dah mula tak balik.  kalau abah ngan mama meninggal .. macamana?  memang sorang lah aku nampak nya.

aku terasa sangat betapa sunyi nya hidup tanpa mama dan abah.  aku sakit tapi aku terpaksa bersendian.    entah kenapa.. sejak mama ngan abah pergi haji aku mula sakit kembali.  mudah benar aku sakit sekarang nieh.  adakah kerana makan aku sekarang ikut dan je? entah lah.. tapi yang pasti.. aku bayangkan kalau aku dah tua nanti.  duduk dalam rumah yang sebesar ini sendirian.  entah-entah aku mati sorang-sorang... itu pun kalau uncle sebelah rumah ni perasan rumah aku dah berbau busuk..dapat lah mayat aku keluar kalu tak.. mereput kat dalam rumah je lah.. uhuhuhu...

kesian aku..  tu la.. orang tua cakap.. rumah besar tak semestinya damai.. uhuh.. apa yang aku merepek nieh... bye...

No comments: