kengkawan haku

Sunday, 15 September 2013

antara dua darjat

*baring di atas katil melepaskan lelah**

allahuakbar.  penat giler rasa badan.  tak berhenti henti memasak mengemas membasuh pinggan mangkuk.  orang datang melawat abah dan mama tak berhenti-henti.  kadang-kadang hairan.. kenapa lah abah ngan mama aku ni tak buat kenduri?  kan mudah.. sekali jalan jer datang. ni tak.. tiap-tiap hari ada jer yang datang.  uhuhuhuhuhu...

kerja aku skg ni dok dapur masak.  tiap2 hari kena pikir menu apa nya ya.. ahahah.. dah jadi cam bibik pun ada aku rasa.  semalam aku keluarga Razak datang melawat abah ngan mama.  cam biasa dorang buat umah ni cam umah dorang.  jadi hab pertemuan adik beradik dia.  and.. it was Ali's bufday pun jugak.  tapi kali ni lagi grand la. bawak makanan sendiri yang maha banyak. campur ngan mee kari aku .. dah penuh meja.

tetiba masa tengah prepare mee kari tu dengar org bagi salam.  tengok2 ada orang tanya pasal razak.  aku pun kelam kabut lah menjawab ngan cari tudung sebab razak ngan adik aku gi spital sebab ali sakit cirit birit.  uhuhuhu sekali rupa-rupanya abang razak yang single tuh.. eh.. duda tuh.. ahahah kali ni dia datang la.. ensem rupanya.. ahaha.. err.. jatuh hati kah? *pengsaaannnn**

err.. jap.. sebelum full entree aku nak citer pasal mee kari yang amat kasihan. ahahaha... masa dorang datang tu kari tu dok btenggek atas dapur.  aku pandang mak aku .. nak angkat ke x ke.. sebab kali ni daging selalu kari ayam.  sekali tenggek pnyer tenggek sampai tengok kari dah kering.  tya mama.. nk masuk air ke santan ke.. *mana lah tau kan tu resepi baru mama... * uhuhu mama berangin sebab tak tutup api.. laaa.. mana la aku nak tau kan? tapi aku hidang kat toh puan ngn abg razak tu.. ehehe.. depa kata sedap.. aku cakap kat dorang.. tu rendang ikut suka aku nama dia.. ekek...

ehh.. citer pasal antara dua darjat.. so.. keluarga razak ni amat berjaya dan terkenal.  kak ngah dia pakai porsche cayenne tu hokeh...!! kalau adik beradik dia sema pakai keta bosa-bosa godang-godang.  tetiba sepupu aku dari bangsar yang agak marhain datang sb nak jumpa pakcik kesayangan dia.  aku tengok abah serba salah.  nak tinggalkan keluarga biras .. tak boleh. nak cakap ngan sepupu aku pun.. cam kurang boleh.  sepupu aku tu buta.  lupa lak nak bagitau.  hmmm.. anak dan mnantu dia datang gak tapi dorang pun x reti nak bergaul.  huhuhuhuhu aku nak kedepan da tak boley sebab aku adalah bibik hari tu.  serius ..... aku punya pinggan dan cawan amat bertimbun2

tapi kan.. eh.. pelik la kali ni.. abang razak yang duda tu nak berbual dengan aku!! waaahhhhhhhh.. cam pelik gitew.. pastu siap lagi cam bila aku dok ngan family kakak razak tetiba dia join.. ehh perasan tul nieh.. ekekek.. kalau ada jodoh.. errrrrr

ehhh dah melalut kat mana nieh.. err  okeh lah.. nak sambung memasak.. uhuhuhu.. menu hari isnin .. laksam.. *penggsaannnnnnnnnnnnnnnn

No comments: