Friday 10 May 2013

bertanggungjawab

aku bertanggungjawab penuh pada diri aku atas segala perbuatan aku
apa saja yang terjadi kalau ianya melibatkan aku
maka aku anggap salah aku kalau ianya salah.
bagi aku... x guna salahkan org atas satu2 kejadian kalau aku ada ketika kejadian
bagi aku, kalau aku kuat aku dah boleh lari dari masalah sebab aku dah tau masalah akan timbul tapi aku
tetap melibatkan diri.  jadi.. mmg salah aku. terima saja lah.  mmg layak pun kena marah.
aku dah boleh agak pun apa yang akan terjadi tapi aku x mencuba lebih kuat untuk melarikan diri
alasan? sayang? jaga hati? huh...!!!!! its killing

sebab itu.. aku diam saja bila di marah oleh mama semalam kerana..
tak guna nak argue.. aku xd alasan untuk diberikan.
kalau bagi alasan lain aku takut  ia akan imenimbulkan musibah yang lagi besar
biarlah aku kunci mulut aku ketat2 biar dia terus tertutup
aku akan kembali pada dunia aku yang asal.  menjadi seorang yang reserve dan pendiam.
bagi aku baik aku berdiam diri dari aku berkata2 dan kata2 itu bisa menyakiti hati org lain.
kata ustaz aku.. lebih baik berdosa dengan allah dari menyakiti hati sesama manusia kerana
apabila kita berdosa dengan allah maka kita hanya perlu memohon ampun dari Dia tapi
berdosa sesama manusia walau sekecil hama pun selagi tidak memohon maaf dan dimaafkan oleh tuan punya badan maka tidak terbau syurga lah kita...
im scared of that.. yeaahhhhhhhhh...

damn!  kenapa lah ayat aku nie x sebaik ayat adik aku or org lain? mungux!!!
ahaha.. hanya aku sorang jer yang bca.. xp lah.. sekurang2nya aku ada tempat utk meluahkan perasaan aku.
and trust me.. i start not to believe anyone


No comments: