Thursday 23 January 2014

kebetulan terindah

hari ni hari yang amat terkejut-terkejut untuk aku.  hari ni hari ahad dan ... hari iqraq.  cam biasa aku ponteng kelas.  aku ada seminar dr. azizan dekat mines.  mmg lambat sebab aku mekap lagi.. ahaha mekap la sangat. tapi konpem lawa la... ekekek .. yea.. aku puji diri sendiri lagi.

on the way masuk kelas dalam keadaan lemau tu tetiba aku ternampak satu kelibat! perrgghhhh.... aku pun jerit.. "Jerry!"  dia cakap.. "if u wan to talk about marketing, im so sory i will not talk about it."   stylo sangat nyah sorang tu.. uhuhuhu... aku tengok dia aku terus menangis.  dia tanya kenapa nak sedih2 sangat.  aku cakap..." i've been praying from the day one i saw you on the stage i wan to meet you personally and tell u how u have inspired me to be like you."  dia terus berpusing dan tanya.. wat do u mean?

aku "u r so brave standing in front 4000 people and admit who you are before and .. if you can be that brave.. so do i! i can be like you and i want to be like you!"

Jerry " its not easy dear.  you think its easy to wake up in the morning pergi masjid dan jadi tontonan orang sebab who i am?  but my ustaz says.. dont ever bother wat people said becoz allah telah memilih kita untuk kembali pada jalan Dia"

dia sambung lagi "  and.. you think its easy changing yourself from liking a man now i have to stop the feeling?  the outsider don't know how perit the feeling is"

i cant stop crying... looking at him.. "jerry.. i agree on that sebab manusia straight amat judgemental.  tapi.. alhamdulillah.  bila i berani mengaku siapa i.. i menerima banyak bantuan dari pelbagai sudut dari mereka yang benar2 memahami"  aku menceritakan pada dia grup iqrak yang sedang aku usahakan sekarang nie.  

dia pandang aku lama.. dan dia cakap.. dun cry.. just add me.  we chat dekat sana dan lihat macamana kita boleh bantu.  jerry.. i cried because im so happy with wat allah dah tentukan untuk i.  jumpa you personally like this is one of my doa.. and.. cepat allah tunaikan.

ya rabbi.. rezeki pejuang2 fisabilillah ini amat besar.  dan semalam abah bagitau yang pihak surau membenarkan kami menggunakan ruang belajar yang amat sempurna itu.  selama ini sesiapa yang menggunakan ruang belajar itu akan dikenakan bayaran sebanyak rm100.  alhamdulillah.  aku percaya.. yang hadir adalah pejuang sejati.  moga allah permudahkan perjuangan mereka. 

aamiin.  doakan untuk aku dan sahabat2 yang lain.  

p.s.  gambar ada .. nanti upload ea.. ehehe

No comments: