Monday 3 February 2014

oh my Kelantan

ekekeke.. apa pun aku nak gelak dulu sebelum teruskan cerita.  sebab? sebab nya tetiba aku tak tau apa yang nak ditaipkan.  terasa diri aku ni amat budus! aduyai.. aisshhh.. sebelum bukak lappy jer banyak benda dalam otak.. da bukak jer.. aku da lupa dah apa yang nak distorykan.

aku just balik dari kampung.  ehehe balik kelantan.  bachok temmpat asal aku.  i was very excited sebab aku nak tengok salji kat kuala krai tuh.. ahaha mungux tak? as anak abah yang macho aku drove dr kl sampai KB.  tapi kali ni aku agak sopan.  ikut jer keta lain.  abah kata.. "akk.. jangan rempit.  maintain 120 jer" uhuhu okey abah.  and jem dia.. ya rabbi.. menyesal aku x memotong sesedap hati aku.  tapi nak buat pun teringat ustaz kariman cakap.. bila kita memandu dan memotong macam orang gila nanti kita akan menyusahkan orang lain.  maka hukum nya berdosa besar kerana menyusahkan orang lain.  huh.. ye jugak la kan.  so.. ikut je lah.  


jem kan? ahah.. amat sangat.  ni masa kat raub arah pergi.  hmmm.. kua umah lepas subuh.. malam baru sampai. osem giler.  ni mama pnyer kehendak.. ikut jer lah.  

malam tu bila sampai first ting aku cam biasa.. lepak tepi pantai.  sejuk giler angin dia. ombak besar.  perrgghhh... sejuk benar.. tak tahan.  tapi syok.  aku takut mandi laut tapi aku suka dengan bunyi ombak.  nama pantai kat kg aku tu Pantai Irama.  tenang.. boleh nampak pulau perhentian dari tempat aku lepak.  paling aku suka bila bangun pagi lepas subuh aku akan lepak tepi pantai tengok matahari terbit.  tapi i love nite breeze most.  best giler.  lagi best kalau ada orang kat sebelah... aiishhh.. ekeke.. berangan jer lah itu jer mampu. ekeke... 

and.. kan sekarang cuaca dipengaruhi oleh angin dari China? and.. trust me.. its true.  perrgghhh... umah aku bila tido x yah pakai kipas.  amat kesejukan.  siap pakai stokin bagai. ahaha aku yang saiz Pola Bear ni pakai stokin! ekeke...  hari last aku dok sana lagi kronik.  rasa cam ada ais kat depan hidung.  sejuk dia macam.. x macam tido dalam ekon.  amat lain. sejuk dia yang nyaman. sampai kul 10 pagi pun sejuk lagi. bayangkan .. bangun pagi subuh.. bukak tingkap and solat subuh.  perrgghh terbaik feeling dia.  tetiba bau orang sebelah goreng ikan masin. uhuhu kompem buat pulut pagi tuh. tiba-tiba aku teringatkan perth.  kat sana walaupun ada matahari tapi angin dia amat sejuk.  hmmm... arrgghh rindu Perth la pulopppp

umah aku umah kampung jer.  made from kayuness.  ahah.. hmm aku ingat nak buat homestay.  sayang umah tu terbiar.  kang roboh plak sebab takde orang stay.  so.. since aku jer yang bujang .. aku rasa aku akan stay sana.  ekeke.. bila? entah.. tapi dalam perancangan.  besh kalau kawan2 dari KL datang.  aku boleh bawak jenjalan sambil makan! bab makan memang aku menang. ekeke..  see my body lah kan.. ekek.. 




hmmm... ni umah aku..hmmm.. tetiba mati akal.. (to be continued)



No comments: