Sunday 9 February 2014

Gulai Kawah

last Saturday persatuan penduduk kat tempat aku buat kenduri rakyat satu Malaysia untuk sambutan hari Wilayah.  so.. sebagai orang yang ada kedudukan.. ehehe cheeewaaaahhhh.. katanya lah kan..  terpaksa lah aku turun bersama pisau kesayangan aku.  ekeke.. potong bawang sampai tengah malam cik senah oii

so siang tu aku pun turun lagi sekali dok niat nak menolong.  eheheh kacau daging fresh.  3 ekor lembu ye! nak menjamu manusia-manusia kat PPR tu pnyer pasal especially cha ya nun kat situ.  depa kuat makan giler!  tak kisah kenduri apa pun dorang mesti sampai pnyer lah.  nak menolong memang haram la.. tapi menolong makan memang dorang rajin tahap gaban.  

rupanya dorang wat gulai kawah.  ehehe.. aku tukang kacau daging jer.  tetiba dorang decide nak buat kawah ketiga.  since sema orang cam kelam kabut nak makan tengahari dengan tahap kebuluran yang jitu (as if aku tak kebuluran tapi aku kena buat kerja) so.. aku dengan berlagak ala-ala chef diva took over the kuali.  cehh.. buat resepi sendiri ye.. aku gaul sema rempah guna tangan aku.  padahal sebelum ni aku tak pernah buat pun gulai kawah nieh. uhuhuhu acik-acik yang bijak bistari tu sema mengikut jer.  aku cuak gak tapi buat muka konpiden.  ehehe.. tarraaaaa.... petang tu bila aku pegi tengok kawah no. 3.. tau pakcik-pakcik tu cakap apa? "rose.. daging kawah 3 ni paling kau rasa kuah dia" eheheh.. aku cam.. aisshh kembang jantung aku.  sedap ye pakcik? makan lah yea.. ahaha

motif cerita? saja isi masa lapang sementara tunggu keta dibaik pulih.  tetiba lak dia x ley nak on la plak. huh.  nak gi opis jam gini memang tak de la.. nak parking payah giler.  hmm.. baik tunggu reda jem baru aku gi.  lagi pun da time cenggini parking berbayar la jawabnya.  yang free tu kompem tak de.  nak nek ketapi? baik abaikan... ahaha kurus aku nanti payah..

No comments: