Sunday 3 November 2013

kifarah dosa

bila melihat mama sampai KL aku rasa sedih gila.  mama agak kurus.  batuk tak berhenti.  nampak letih sangat muka dia.  tapi.. bersih giler muka abah dan mama.  abah nampak kurus sangat.  bila polok abah rasa tulang. uhuhuhu.. masa kat airport tu abah cam tak nampak aku.  sedih gila rasanya. uhuhu abah boleh gi salam semua orang kecuali aku. uhuhu puas la aku tadah tangan nak salam. uhuhu... abah botak.. ehehe... comel abah aku yang sorang nieh.. err.. i dun have other abah 

back tu cerita kifarah.. aku tanya abah.. kenapa bila mama kena batuk?  kesian mama tu.  abah cakap.. mama kena baru tiga hari sebelum balik Malaysia.  sebab apa? sebab.. masa kat Mina dia dok dengar orang batuk dan berkahak.  (mama seorang yang amat penggeli)  dia pun cakap " hisshh.. geli la orang nie.  batuk tak berhenti"  terus esok nya mama demam panas dan batuk.  sampai sekarang mama batuk tak berhenti.  kesian tengok mama terbongkok tahan batuk.  tidur merengkot.  adoiii... kesian mama.  

abah pun sama.  masa kat sana masa abah kat arafah.. aku minta abah hantar gambar dekataku sebab rindu sangat nak tengok abah dan mama kat situ.  aku tringin nak tengok gambar tempat-tempat kat situ.  so.. abah pun jawab "abah tak nak ambil gambar.  abah nak ibadat. jangan ganggu abah sampai abah habis haji"  uhuhuhu.. and.. abah kata dua hari lepas tu bila abah nak amik gambar kat arafah tu hp abah langsung tak boleh nak on.  kamera handphone abah rosak terus.  sampai tadi abah cuba nak hidupkan hp dia tak boleh.  uhuhuhuhu.. terus aku sengih kat abah.. abah ngaku yang itu kifarah dosa abah.  tapi abah.. uhuhu sekeping gambar pun tak ada kot.. aduyai... nak nengok pun tak ley... 

len kali kalu abah ngan mama gi sana jgn cakap apa-apa tau...

No comments: