Sunday 17 November 2013

aku pas peksa !!!!

hmm 11/11/13 aku periksa lagi.  huhuhu berapa hari hidup tak tentu hala sebab bca buku.  i cant afford to fail beb.  its quite expensive to repeat the paper. so.. aku baca buku.. sampai tak hengat tido ke tak.  aku periksa pukul 5.30 pm.  so.. banyak ample time untuk study last minit. but normally aku will choose to do past question kalau dah hujung tanduk macam tu.  knowing that ilmu nak masuk pun memang susah kalau dah nak dekat-dekat periksa tu.  dengan penuh yakinnya lepas solat subuh aku pun on lappy aku just nak play CD sebab past questions dia ada dalam CD.  guess what? Lappy aku rosak! player tak boleh nak play! aku cuba dan cuba lagi .. dengan harapan yang lappy tu xd lah rosak sebenarnya.  tapi.. huhuhu.. almost 10 am.. still sama.  atas semangat kawan-kawan aku bersiap pergi ke cyber cafe kunun nak blajar kat sana.  uhuhuhuhu .. paling syiok.. keta tak boleh start la pulak.  nak pinjam kereta abah..dia keluar pergi mana tak tau lah.  aku dah nampak dah air mata kat hati aku tengah bertakung nak tunggu pecah.  tapi .. stay positif.. yes positif.. *jari telunjuk kat kepala macam dr. azizan othman*   
jadi.. aku pun membodek ayahnda untuk hantar aku ke CC di Taman Impian Ehsan (itu jer yang terdekat pun.  rumah aku jauh dipendalaman.  uhuhuhu rasa cam orang kampung pun ada tapi nak buat macamana sebab dulu aku pilih kedamaian dan kehijauan bumi.  err.. tapi skg sema tu da hilang... huhuhu)  ehh.. jauh citer.. eheheh..  sambung.  pastu kami pun menghala lah ke cc tersebut dan guess what.. CC tu tutup!!! huh! tutup!! y???????? y at this moment? huuwaaa... aku try pegi kat area impian maju yang jauh dari tempat aku.. dan.. yes!!!! tak ada! aku hati aku da menangis dah. diam tak mampu nak bercakap apa.  aku bukak.. tutup buku.. last2 cam biasa.. tembak jer baca.  buat spot question sendiri.  uhuhu

masa nak gi peksa tu.. aku suruh abah hantar dekat KL tempat peksa tapi abah refused.  abah sok naik ketapi.  tengok jam.. ada sejam lagi  kot.  hati dah gelisah.  tiba kat masjid jamek aku pun turun la sebab kawan kata hentian kat Sultan Ismail tu kena naik Putra.  aku pun berlari2 anak gajah pegi stesen Putra and guess what... sekali lagi.. perkara best jadi.  budak kat counter tu siap amik map tunjuk kat aku.. "akak kalau nak gi kat perhentian sultan ismail akak kena naik train yang sebelah sana tu *tunjuk arah STAR*" aku tengok budak tu tak terkelip-kelip.  errr.. itu ktapi yang aku nik tadi tu .. huh.. !!! da jatuh digolek stim roll.  tengok jam.. 20 minit lagi senah!!! aku pun.. hmm.. tetiba boleh jadi sprinter lak haritu.  sepantas kilat aku berlari. tngok train x sampai lagi.  air mata da meleleh dah. zikir.. zikir.. zikir.. tetiba nampak ketapi sampai!! yes! berlari sekali lagi! da x boleh duduk dah.  sampai jer kat stesen Sultan ismail aku berlari lagi.. ahaha aku lari? percaya lah.. aku lari yea..!! sampai jer kat tempat peksa.. ada 5 minit lagi. ahaha amazing giler!  boleh sempat kencing and cuci muka bagai.  

allahuakbar.. habis episode dua. masuk chapter 3.  bila pegawas peperiksaan kata key in ic, baca arahan dan mula menjawab aku da cam nak pengsan bila tengok soklan.  ya rabbi... apa jenis soklan nieh???? huwaaaaa.. nyesal kot jawab dalam bahasa melayu.  sepatah haram pun aku tak paham.  sabit tu dr. mahathir suruh belajar matematik dan sains dalam English. y?  ini lah jadi nya bila teks dlm bahasa inggeris di melayu kan.  sepatah haram aku tak paham! tapi orang melayu kita ego! siap cakap Jepun tu tak pandai cakap English pun negara dia maju.  itu jepun ngok!  tengok revolusi pembinaan dan rekacipta dorang bermula bila? sapa kata dorang tak belajar English? dorang belajar english dan teknologi dan sebarkan di negara sendiri tapi orang kita?  orang kita suka bangsa sendiri bodoh! suka sangat jadi ketam! khianat! dengki! tak ada displin.  tengok bangsa lain. tengok bosnia! dalam keadaan berperang pun tapi mereka tetap berdisplin.  aisseehhhh... kita suka jadi sang kitul jer.. ahah adeii melalut.  err..okeh.. 

ahaha aku sempat menangis depan pc.  sebab.. aku da bayang aku kena repeat paper.  uhuhuhu amat sadis bila baca.. underwrite jadi underait.  grace period jadi waktu senggang.. cam nak pengsan aku.  uhuhuhu.. and.. masa nak kena print result tu.. aku siap berdoa panjang2.. siap tahan nafas lama-lama.  and.. ehehe.. aku pas peksa! ekekeke.. rasa nak menjerit.  aku pas! masa tu rasa nak menjerit nak shuffle.. tapi.. aku xd sapa nak di share story aku.  hmm.. *tunduk...kesayangan ..?**

i ended my nite dengan berjalan kaki dari Jalan Sultan Ismail sampai Masjid Jamek.  it was spectacular nite because .. it has been sometimes i didnt walk that far.  i watched buskers busking wonderful songs. i bought 2 pairs of shoes.. and.. i feel wonderful.  

3 comments:

suez said...

fuhh...bermacam dugaan tue cik mawar...Alhamdulillah,lulus exam nye kan...syabas inspektor sahab!!!ehh...hehehe...

Anonymous said...

Tumpang tanya. Cc kat tmn impian ehsan tu kat mana ye? Sbb urgent nak cari cc area sana. Thnks :)

Unknown said...

cc terdekat dekat area pasar malam tu. kat shp lots tu. dekat sebelah kedai runcit.. dia ada tulis maxis. err.. itu jer yang saya tau cik ananymous