Saturday 1 June 2013

mr polaris

Mr. Polaris..

kau hadir dalam hidup aku benar2 ketika aku tidak lagi yakin wujudnya cinta.  kau buat aku tertarik dgn kedegilan dan kenakalan kau.  kau berjaya buat aku katakan ya pada kau.  kita ketika itu benar2 seperti pasangan kiasu yang terhebat.  konon la... ahaha...

ingat tak..tiap kali kita dating.. mesti hujan? ingat tak pertemuan pertama kita? kedua? ketiga? semua tempat2 itu begitu nostalgik untuk aku.  hingga saat ini aku dah tidak melalui semua kawasan2 itu sebab.. setiap inci nya mengingatkan kamu. dan.. gelang kamu belikan itu.. masih ada di pegelangan tangan aku. tuhan.. aku x mampu tanggalkannya.  rasa pedih tiap kali cuba menanggalkannya.

Iman..

kenapa setelah beberapa tahun kau muncul semula?  aku sudah begitu terbiasa dengan hidup aku yang sebegini.  aman damai dan tenteram tanpa sesiapa.  aku x tau kenapa aku benar2 panik ketika mendapat tau kau mencari aku.  aku takut. amat takut kehadiran kau semula. aku cuba menyatakan benci.. tapi.. sungguh.. aku tak mampu membenci.  walau berkali2 kau lukakan hati aku.  aku tak mampu bilamana aku teringatkan segala kebaikan kau.

ticer,

tengs sebab menjadi guru aku yang terbaik.  walaupun kamu jauh lagi muda dari aku.. kau byk mengajar tentang erti kehidupan.  kau byk mengajar aku tentang manusia dan kerenah mereka.  kau ajar aku untuk bersabar.ilmu2 yang kau ajari aku.. telah aku gunakan.

beb.. kenapa aku amat cinta kan kau? sebab.. cara ko melayan aku.  cara kau menunjukkan cemburu kau.  dan aku paling suka bila kau amanah kan aku pada mambang.. kau cakap "bro, tengs jaga bini gua.. nanti kita jumpa" ya rabbi... jatuh cinta berkali2 aku dgn kau. sungguh! and.. aku rasa kejam sgt bila kau mula ignore aku tanpa sebab. kau biarkan aku hanyut hati aku jauh dalam lantai laut.  paling kejam bila kau meninggalkan aku ketika aku benar2 perlukan kamu..

beb.. aku amat tak faham bila kali kedua kau mengajak aku untuk bersama kamu.. dan secara tiba2 kau mengatakan pada aku.. "i love my life now and .. i dun give a damn with your life".. Apa salah aku?  dan aku tidak ada jawapan hingga hari ini

hmmm... selepas kamu pergi sayang.. aku telah berjanji pada diri aku.. tidak mungkin aku bercinta lagi. tak mungkin aku jatuh cinta pada bangsa sejenis kamu lagi.

and .. aku hingga ke hari ini x ketemu sebarang cinta lain lagi.. dalam jiwa aku..






No comments: