Tuesday 9 April 2013

ANDAI ITU TAKDIRNYA

Malam tadi aku bertemu dengan seorang sahabat lama.  namanya Jeffry. kami sama2 terkejut melihat diri masing2.  yeap.. aku dah berubah and .. so he does.  bila jeffry datang menghampiri aku.. hati aku tiba2 rasa amat sedih.  rasa nak menangis. rasa seperti nak memeluk dia. suatu masa dahulu jeffry seorang yang hensem. jovial, cocky... and .. attractive.  but.. man who stand infront me is a very different person.  kurus, cengkung and.. jiwanya amat sunyi.

rupanya.. dia baru balik dari menunaikan umrah.  baru pulih dari buatan org.  ya allah... kenapa sanggup manusia membuat manusia yang lain? ke mana hilang kewarasan? kata nya islam tapi kenapa sanggup menganiaya orang...

nasihat aku pada jeff.. jagalah mulut kita sebab mulut itu punca kemusnahan.  mungkin kecerdikan dia dan mulut dia yang amat berbisa itu punca org dengki.  entah la.. namun... disebalik kejatuhan disebalik kesedihan.. allah berikan kebaikannya di situ.  allah berikan ketenangan dalam menghadapi kehidupan. ini peluang untuk kita lebih mengenali allah.  apa yang penting.. redha atas segala kehendakNya

No comments: