Friday 24 October 2014

Istiqamah

Salam uols...

Lama x borak. Sihat? Ehehe... Mcm artis la pulop. Hmm hari ni segala amalan kita akn di angkat. Persoalan... Bagaimanakah amalan kita selama 365 hari yang lalu? Hmmm sedar x sedar dah 2 tahun aku berhijrah.. Well.. Banyak dugaan yang kena tempuh sampai kena jumpa kaunselor.  Uhuhuhu...  Maklumlah kan kije dalam bidang sales. Perrrgghhhh... Ketahanan mental melampau. Aku masih kena jugle antara kerja, amalan dan parents yang sentiasa sakit dan memerlukan perhatian yang melebihi.  Adik beradik? Hmmm setiap dari mereka amat bz. Aku? Ehehe.. Ni untung bisnes sendiri. Off  at anytime.  Pergantungan aku hanya dengan allah bukan dengan manusia.  Aku tak berhutang tenaga dgn sesiapa kecuali diri sendiri.

Haaa... Pasal hijrah.. Sebenarnya berubah itu satu cabaran namun cabaran terbesar adalah untuk istiqamah dalam perjuangan untuk berubah.  Aku merasakan cabaran itu.  Dalam masa untuk berubah aku mengalami terbulence beberapa fasa.  Allah akan sentiasa ingin tahu berapa kuat kemahuan aku untuk berubah atau beristiqamah.  Paling tak best dia akan beri sesuatu yang paling kita suka tapi dibenci oleh Dia.  Dalam fasa begini sesiapa yang lemah akan kembali pada yang asal dan yang kuat akan terus berjuang.

So guys who have decided to change... Please get prepared.  Istiqamah dalam perjuangan.  Andai rasa diri mahu tergelincir cepat-cepat bangun.  Tampar muka kuat-kuat.  Sentiasa lah bersama-sama sahabat yang positif dan dalam perjuangan yang sama sebab sahabat yang baik akan menarik kita bila jatuh.  Ingat kengkawan.. Teruskan perjuangan. Don't give up.  Lebih baik mati berjuang dari mati sia-sia.

Samje?


No comments: